Manek Urai : Tok Pa Tunjuk Terer!

Kaki melawok No 1 Kelantan

Kata Sheikh Mustapha Al-Kelantani kita:

"Tengok muka dapat pahala? Ini kira ajaran sesat. Pahala itu bergantung pada amal maaruf, pahala itu kita buat kebaikan, kita sembahyang dan buat kebajikan ihsan, itu pahala. Tapi tengok gambar... tidak ada nas dalam Al-Quran atau Hadis, saya tidak tahulah, saya bukan ulama besar dalam Malaysia. "Saya tidak baca mana-mana kitab yang kata, tengok gambar dapat pahala. Ini macam puja, kira tidak betullah pada pandangan atau ilmu yang ada pada saya. Saya tidak pernah dengar tengok gambar tokoh dapat pahala."

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Baik aku tengok muka Tok Guru Nik Aziz daripada tengok perempuan dok menyanyi terpekik terlolong dalam TV(madu) 3. Daripada baca majalah yang entah bukan-bukan, tonjol pusat perempuan sana-sini, poster TGNA lebih seribu kali baik daripada majalah-majalah yang tak senonoh tu.

Daripada aku tengok muka Rosmah Boom Boom tengah aerobik dekat tengah Dataran Merdeka baru-baru ni, dengan rambutnya macam singa baru beranak, baik aku menatap poster TGNA. Kan rambut perempuan aurat. Rambut Rosmah Boom Boom tak terkecuali.


Mengelak diri daripada membuat maksiat, kan dapat pahala? Takkan itu pun tak tahu. Budak sekolah darjah satu pun reti.


---------------------------------------------------------------------------------------------

Sabda Sheikh Al Kelantani lagi :

“Nik Aziz is only influential in Kelantan whereas Tok Pa has, among other things, been a minister,” said Umno information chief Ahmad Maslan, referring to Umno Kelantan chief Datuk Mustapa Mohamed, who is the party’s election director for the July 14 vote. Both Umno leaders rejected the idea that Nik Aziz’s iconic status among Muslims would be the defining factor for the Malay electorate who make up over 99 per cent of the 12,300 voters.

“An icon is someone who can contribute to Kelantan and also outside of the state,” Ahmad, who is also Pontian MP added.

“I feel I am also an icon,” Mustapa stated.

“Tok Guru might have his strengths, but I also contribute to society, so let the people judge,” the International Trade and Industry Minister said when comparing himself to Nik Aziz.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Oh tidak! Sendiri perasan diri sendiri IKON. Kah kah kah kah.

Nak join Zambiri-biri 786 kat Perak ke? Nak samakan diri dengan Mahatma Gandhi dan Nelson Mandela?

Ikon apa ke jadahnya mintak Tun Mahathir tahan peruntukan untuk negeri sendiri masa Tun jadi PM dulu? Apa cerita berbohong dengan waris waroh sendiri pasal wujudnya minyak di Kelantan?

Setakat Recon boleylah.

*Awatla masing-masing nak tunjuk kebodohan diri. Tak payahla cakap benda kosong. Buat digelak orang jer.

0 comments:

Post a Comment